Skip to Content Skip to Menu

Hur bygger man ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Att bygga ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Förra veckan fick entreprenörerna i vårens inkubatorprogram arbeta tillsammans med erfarna superkommunikatören Ricki Rebecka Petrini i blocket Go Brand. Här kommer tre tips från Ricki Rebecka på hur man bygger ett starkt varumärke.

1. Örat mot rälsen
Vart blåser vindarna? Starka varumärken måste inte bara leva i nuet utan måste ha en förmåga att kunna förutspå var morgondagens trender innebär.

2. Dialog med målgrupp
Framgångsrika varumärken har en nära dialog med sina konsumenter. Se till att ha en regelbunden dialog med delar av målgruppen. Vad tycker de och vad önskar de framåt?

3. Det större syftet
Var noga med att kommunicera ert större syfte. Idag räcker det inte med att vara ett framgångsrikt företag som löser in stora checkar. Man behöver samtidigt vara en samhällsaktör som löser stora problem.

Motivated for Go Business?

Go Business offers two programs for those running their own business and looking to grow as entrepreneurs. Hangout is for those who have recently started a business and want to kickstart their venture. Inkubator is for those who have already made some progress with their business and want to scale up. In the incubator program, our coaches work closely with you to help you achieve your goals.

News

Fler liknande nyheter

Show all news

2024-12-03

Nyfiken på Go Business?

Är du nyfiken på Go Business? Anmäl dig till vårt digitala event!

2024-12-04

Lär känna våra entreprenörer – Great Times AB

“Genom att hjälpa företag och organisationer att förverkliga sina idéer och projekt gör jag deras budskap tydligare, deras team starkare och deras varumärken mer levande.”

2024-12-02

Här är höstens Level Up-panel!

Level Up är Go Business evenemang där företagen som deltar i inkubatorn får pitcha sina affärsidéer för en extern expertpanel. Nu är höstens panel spikad och det är sex framgångsrika entreprenörer som deltar.