Skip to Content Skip to Menu

Hur bygger man ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Att bygga ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Entreprenörerna i höstens inkubatorprogram fick arbeta tillsammans med erfarna kommunikatören Ricki Rebecka Petrini i blocket Go Brand. Här kommer tre tips från Ricki Rebecka på hur man bygger ett starkt varumärke.

1. Kriskontext är det nya normala
De kommande åren kommer konsumenter vara påtagligt påverkade av den rådande konjunkturen och inflation. I det skedet behöver varumärken göra det än tydligare vilken roll ens produkt och tjänst har i denna nya, magrare ekonomi. Kommunicera ditt värdeerbjudande.

2. Growth Funnels
Se på kundresan som en “growth funnel” och mappa dina kanaler utefter var det finns mest potential att växa och komma i kontakt med nya kunder. Detta sker parallellt med lojalisering av befintlig kundbas.

3. Nischad profil
I en värld där konsumtion behöver renodlas och bantas ner kommer de mest krispiga, tydliga och nischade varumärken att överleva. Vad är din särprägel? Det, mer än någonting annat, ska genomsyra all kommunikation.

Motivated for Go Business?

Go Business offers two programs for those running their own business and looking to grow as entrepreneurs. Hangout is for those who have recently started a business and want to kickstart their venture. Inkubator is for those who have already made some progress with their business and want to scale up. In the incubator program, our coaches work closely with you to help you achieve your goals.

News

Fler liknande nyheter

Show all news

2024-12-03

Nyfiken på Go Business?

Är du nyfiken på Go Business? Anmäl dig till vårt digitala event!

2024-12-04

Lär känna våra entreprenörer – Great Times AB

“Genom att hjälpa företag och organisationer att förverkliga sina idéer och projekt gör jag deras budskap tydligare, deras team starkare och deras varumärken mer levande.”

2024-12-02

Här är höstens Level Up-panel!

Level Up är Go Business evenemang där företagen som deltar i inkubatorn får pitcha sina affärsidéer för en extern expertpanel. Nu är höstens panel spikad och det är sex framgångsrika entreprenörer som deltar.